Sunday, September 02, 2007

Sukan PASTI Rembau

Buat julung-julung kalinya PASTI di kawasan Rembau Selatan telah mengadakan Kejohanan Sukan Tahunan pada 1 September 2007 yang lalu di padang Kg Pulau Hanyut, Chengkau, Negeri Sembilan.Kejohanan yang pertama kali diadakan di Rembau Selatan ini telah disertai oleh PASTI Al Amin dari Chengkau dan PASTI As Sobirin dari Chembong telah dirasmikan oleh Tn Hj Mohd Taufek bin Hj Abd Ghani, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan.

Dalam ucapan perasmiannya Hj Taufek mengucapkan setinggi tahniah kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan sukan tahunan tersebut. Beliau menegaskan betapa pentingnya anak-anak diberi pendedahan awal pendidikan Islam dalam menghadapi dunia yang penuh mencabar sekarang ini. Masalah gejala sosial yang teruk melanda umat Islam terutamanya orang Melayu sekarang ini menurut beliau menunjukkan walaupun negara sudah 50 tahun merdeka ianya menunjukkan kegagalan sistem pembangunan insan yang sedia ada yang hanya mementingkan pembangunan infrastruktur.
Lebih daripada 10 acara telah dipertandingkan dalam sukan tahunan pada kali ini. Kejohanan pada kali ini turut dimeriahkan dengan acara untuk ibu bapa dan orang ramai.Dalam pada itu Sdr Hussaini Pengurus PASTI Kawasan Rembau mengucapkan setinggi penghargaan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan kejohanan tersebut antara En Nordin Pengurus PASTI As Sobirin, Tn Hj Ahmad Ariffin Pengurus PASTI Al Amin, En Sufian Ibrahim Pengarah Unit Amal Negeri Sembilan serta guru-guru, ibu bapa, ahli Unit Amal serta penduduk Kg Pulau Hanyut.

No comments: