Sunday, August 30, 2009

Perutusan Dari PASTI Pusat

Berikutan penularan wabak Selsema Babi (Influenza H1N1) yang telah mengorbankan 62 nyawa sehingga tarikh hari ini, Jabatan PASTI Pusat telahpun mengeluarkan pekeliling bertarikh 4 Ogos 2009 dengan arahan PASTI di semua peringkat untuk mengambil langkah-langkah berikut :

1. Mendapatkan maklumat daripada media massa dan memberikan taklimat tentang bahaya wabak ini kepada semua guru dan murid-murid PASTI.

2. Mematuhi langkah-langkah yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan berkenaan penjagaan kebersihan di semua premis PASTI.

3. Menasihati penjaga-penjaga supaya mengambil tindakan segera menghantar anak-anak menjalani pemeriksaan di pusat kesihatan jika dijangkiti demam.


4. Memasukkan slot doa mohon dihindarkan oleh ALLah swt. daripada wabak ini pada setiap perhimpunan pagi .

5. Tindakan menutup PASTI selama seminggu boleh diambil oleh pengurusan PASTI di peringkat cawangan jika terdapat murid-murid yang disahkan telah dijangkiti Influenza H1 N1 ( selesema babi ) ini.


Semoga tunas-tunas Islam dan guru-guru PASTI penggerak tarbiyyah terhindar dari wabak yang diturunkan Allah swt ini. Amin ya rabb..



rujukan: PASTI Negeri Terengganu

No comments: